11. Veckans 5 bloggtips #blogg100 (v. 5)

Här kommer fyra bloggar i bloggutmaningen #blogg100 som jag har läst och blivit inspirerad av i veckan.

Magnus Kähler skriver om att empati är den bästa egenskapen en varumärkestrateg kan ha. Genom att utveckla sin empati får man lättare att förstå människor och deras drivkrafter, vilket är nyckeln till att utveckla varumärken som människor bryr sig om.

Peter Svenonius går igenom kommunikationsbristerna när det gäller lanseringen av WyWallet, den ”nya” tjänsten för SMS-betalningar som de stora operatörerna står bakom.

Brit Stakston skriver om riskerna med det digitala utanförskapet, både i samhället i stort och på arbetsplatsen. Särskilt fastnar jag vid hur viktigt det är att företagsledningen tar ansvar för att minska kompetensskillnader och få med ALLA i organisationen på tåget, annars gör man både det egna företaget och den enskilda arbetstagaren en björntjänst.

Jag vill vara Miriam Olsson Jeffrey, jag vill också sitta i ett soligt Silicon Valley och andas in den kreativa miljön och gå på en massa spännande föredrag och konferenser och träffa intressanta människor. Men jag är inte hon, så jag för nöja mig med att läsa hennes blogg, gör det ni också!

Extra blogginlägg som inte är med i #blogg100

My Vingren granskar Tunaskolan på Genusfolket.se. Skolan där en elev blev hånad för att hon motsatte sig en sexistisk väggmålning. Förutom det sjuka i att skolor inte tar ett hårdare tag när det gäller sexuella trakasserier, sexism och mobbing så är det ur ett digital kommunikationsperspektiv helt galet att skolor inte tar större ansvar för nätmobbingen och näthatet som sker på deras egna sociala kanaler (eller kanaler som använder deras namn).

 

 

Skriv en kommentar

Du kan använda följande HTML HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>