Bel Pesce lär oss om storytelling på Webbdagarna

Då har man varit på webbdagarna och om jag har något generellt råd till er alla som jobbar med digital kommunikation av något slag så är det att gå på webbdagarna eller i alla fall kolla in livesändningarna (kan även ses på efterhand här).

Webbdagarna 2014

Det är många bra dragningar på webbdagarna. Dagen inleddes av Bel Pesce, en 25-åring från Brasilien som via Sao Paolo kom till MIT och sedmera Silicon Valley för att till sist återvända till Brasilien där hon startade ett utbildningsföretag med onlinekurser.

Tips 21 i serien 100 tips för digital företagskommunikation:

Titta på Bel Pesces presentation ovan. Förutom själva budskapen, ”kämpa för dina drömmar”, ”gör saker du brinner för” och ”våga ta chanser” så finns det något att lära av själva presentationsformen. Bel bygger upp en spännande story med ord och bilder, berättar om var hon kommer ifrån och hur hon hamnade där hon är idag och istället för en tråkig Powerpoint har hon en tecknad serie om sig själv som gör det så mycket enklare för oss att komma in i hennes historia. Det är detta som kallas för storytelling, titta och lär!

/Sara

 

En kommentar

  1. Pingback: Kvinnobrist och mansdominans - blogginlägg från 24 nov 2008 |Sara Hernandez

Skriv en kommentar

Du kan använda följande HTML HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>