En bra kommunikatör lyssnar på sina målgruppers behov

Varje år genomför vi en undersökning där vi kollar på vad målgrupperna på en företagswebbplats efterfrågar för typer av funktioner och innehåll. Denna undersökning ligger sen till grund för när vi rankar olika företagswebbplatser för at se hur de lever upp till förväntningarna. Vi skickar ut enkäter både till kapitalmarknaden och till arbetssökanden för att kartlägga deras behov.

När det gäller arbetssökanden så var trenden ganska tydlig förra året när vi gjorde undersökningen. Denna målgrupp vill ha information om lediga jobb på sociala medier – medan antalet företag som levde upp till den förväntan var ganska få.

KWD Webranking career survey

Tips 4 i min serie 100 tips för digital företagskommunikation

Ta reda på vad din målgrupp vill ha för typ av information och i vilka kanaler och se till att tillfredsställa deras förväntningar. Ett exempel är genom att ta del av resultaten från våra undersökningar och Webbrankingen.

Just nu håller vi på att göra undersökningen bland arbetssökanden. Hjälp jättegärna till att sprida detta vidare, och om du själv söker jobb är du välkommen att svara på enkäten.

career survey

Sara

 

Skriv en kommentar

Du kan använda följande HTML HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>