Så får Skanska 1000 nya följare på LinkedIn varje vecka

Idag tar jag den enkla vägen i bloggandet och helt sonika länkar vidare till en artikel min kollega har skrivit: Skanska gets 1000 new followers on LinkedIn – every week.

skanskalinkedIn

Tips 32 i serien 100 tips för digital företagskommunikation:

Inspireras av hur Skanska hanterar LinkedIn:

– De har tydliga mål med sin LinkedIn-nävaro: att stärka varumärket och attrahera arbetssökanden.

– De har valt en centraliserad lösning på LinkedIn vilket gör det enkelt för redaktörer att lägga upp innehåll och göra uppdateringar.

– De använder sig av målgruppsinriktade inlägg för att kunna posta på lokala språk till olika marknader.

– De fokuserar på dialog – de refererar till följarna som en ”community” och vill få igång konversationer.

– De sätter KPI:er och har en process för månadsvis uppföljning.

Läs hela intervjun (på engelska), besök Skanska på LinkedIn.

/Sara

Skriv en kommentar

Du kan använda följande HTML HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>