En Facebooksida utan innehåll och ett Pressrum utan nyheter = fail

Igår såg jag nyheten att samtliga bankomater var ur funktion runt en timme vid lunchtid.

Nu är det ju såklart bankerna som har ett ansvar gentemot sina kunder att informera om dessa typer av händelser, men det är ju så att det finns ett företag som ligger bakom många av våra bankomater runt om i Sverige som passande nog heter just Bankomat. Man tycker att nån typ av information kan komma från dem också. Men inte då. Så här ser deras Facebooksida ut:

bankomat facebook

Nåja, man tänker att det kanske finns information på deras företagswebbplats, på press-sidan – de har ett helt Pressrum på sin webb. Det visar sig vara en statisk sida med kontaktinformation, inga nyheter här.

bankomat pressrum

Tips 88 i serien 100 tips för digital företagskommunikation

Gör inte så här med varken era social media-kanaler eller er företagswebbplats. Har ett företag en Facebooksida förväntar man sig uppdaterad levande information där. Går man in på ett pressrum förväntar man sig åtminstone ett nyhetsflöde.

Sara

Skriv en kommentar

Du kan använda följande HTML HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>