Tele2 visar vägen med digital företagskommunikation

Ett av företagen som presenterade på H&H:s årsredovisningsseminarium 2014 var Tele2, representerat av kommunikationschefen Lars Torstensson. De beskrev sitt nya sätt att se på företagskommunikation – vilket har ett väldigt tydligt digitalt fokus.
image

Deras företagswebbplats är navet i deras kommunikation och de distribuerar innehåll och pushar kortare nyheter via sociala medier. De kommunicerar mycket via film och de är stenhårda på att innehåll ska vara värdefullt för besökarna. Sidor på webbplatsen som inte har bra trafik stryps.

Deras årsredovisning trycks förvisso i en liten upplaga, men det är på den digitala sidan man satsar pengarna. De pengarna man sparar in i tryckkostnad investeras i digitala kanaler istället.

Tips 85 i serien 100 tips för digital företagskommunikation

Ett av argumenten för att inte satsa på digital årsredovisning är budget. Men kanske finns det pengar att spara genom att tänka digitalt först. Gör lite beräkningar och fundera över vad ni kan spara in på i exempelvis tryckkostnader – detta är pengar man skulle kunna lägga på att göra årsredovisningen smartare, mer delbar och lättillgänglig. För att inte tala om mer hållbar och miljövänlig.

Sara

Skriv en kommentar

Du kan använda följande HTML HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>