Lär dig av Content Marketing-gurun Joe Pulizzi

Tips 93 i serien 100 tips för digital företagskommunikation

Nu gör jag det igen – länkar helt sonika till något som någon annan har skrivit, men varför ska man inte kunna tipsa om något läsvärt? Blogginlägget från KNTKT handlar om Content Marketing-gurun Joe Pulizzis föredrag på Content Meetup 2014. Joe Pulizzi är för dem som inte känner till den som myntade begreppet Content Marketing och som driver bolaget Content Marketing Institute. Jag brukar frekvent lyssna på hans podcast ”This old marketing”,

Joe Pulizzi är alltså en av de främsta namnen inom content marketing (innehållsmarknadsföring) och jag tycker han har en hel del bra tips kring hur företag bör jobba med innehåll. Bland annat menar han på att det främst handlar om att ha en strategi och ha uthållighet. De flesta ser inte resultaten av sin innehållsmarknadsföring förrän efter 1-2 år. Prenumeranter och lojala läsare är också viktigt att satsa på. Innehåll ska också vara värdefullt och leverera en nytta för läsarna. Man är inte intresserad av företag, man är intresserad av vad företags tjänster eller produkter kan göra för att underlätta ens vardag.

Läs blogginlägget här och se filmen från föreläsningen här.

/Sara

3 kommentarer

Skriv en kommentar

Du kan använda följande HTML HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>