Facebook ändrar spelreglerna

Så blir det digitala året 2015 – 3/24 saker att hålla koll på

Igår nämnde jag att jag tror att särskilt ändrade förhållanden på Facebook kommer att göra att många företag blir tvungna att omvärdera sina kanalval.

Facebook är själva väldigt öppna med sina förändringar - från januari 2015 kommer Facebook att nedprioritera ”promotional page posts”, dvs inlägg från företag som upplevs som reklam. För att komma runt det hela kommer företag i större utsträckning att få betala för att nå ut till sina ”fans”.

För den som vill fortsätta att satsa på Facebook som en viktig kommunikationskanal måste man komma till insikten att snålskjutsen är över och det är dags att börja fundera på vilken annonseringsbudget man ska sikta på.

bild3

/Sara

 

Skriv en kommentar

Du kan använda följande HTML HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>