Securitas torra säkerhetsvideo viral succé

securitas_video

De senaste dagarna har en mängd personer delat denna video på Facebook. Avsändaren är Securitas Sverige och det är en ganska torr video om hur man agerar när ett barn har satt något i halsen. En miljon visningar har klippet fått och 28 000 delningar på Facebook.

Här ser vi ett bra exempel på content marketing när det görs på rätt sätt. Konkret relevant kunskap för många, praktiska tips visat på ett pedagogiskt sätt och Securitas som avsändare är helt rätt. Dessutom med ökningen av native video på Facebook – bra val av kanal och medie (vi vet också att video premieras högre av FB:s algoritmer. Önskar att fler företag kollade på denna video och funderar över hur de själva kan skapa relevant innehåll för sina målgrupper.

/Sara

Detta inlägg ingår i #blogg100 2015. Min målsättning är att skriva om 100 personer, företag, organisationer, lösningar, appar, prylar eller idéer som inspirerar mig i mitt arbete eller vardag.

Skriv en kommentar

Du kan använda följande HTML HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>