Ingen är helt nöjd med sina social media satsningar

Denna vecka summerar jag Comprends Web Management Report 2015. I förrgår skrev jag om content strategy och igår om Mynewsdesk kampanj. En viktig fråga vi ställde till dessa 100 web managers i enkäten var om de är nöjda med sina satsningar inom sociala medier. Ingen av de svarande var fullt nöjd. Vi analyserar det som så att det finns en diskrepans mellan ”gammal” företagskommunikation och ”ny”. I många företag lever gamla kulturer kvar och man har inte anpassat sin kommunikation till dagens sociala landskap. I de företagen är man ofta ute på sociala medier, men kan inte fullt ut nyttja de möjligheter som finns. web_management_report_social_media /Sara

Detta inlägg ingår i #blogg100 2015. Min målsättning är att skriva om 100 personer, företag, organisationer, lösningar, appar, prylar eller idéer som inspirerar mig i mitt arbete eller vardag.

Skriv en kommentar

Du kan använda följande HTML HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>